Az írócápával tervezett kalandfilmem werkfilmje


Az fenti videóval a Majoros Cinema Stúdiónak tettem kooprodukciós ajánlatot egy nagyszabású kalandfilm forgatására. A történet szerint Alex Farmer, akit természetesen Majoros Sándor alakítana, visszavonul szilvásváradi birtokaira, hogy a világképleten dolgozzon. Kisvártatva kávézás közben meg is oldja a lehetetlen feladatot, és egy belülről fényes párizsi csomagolópapírra fekete alkoholos filctollával felskríbolja a forumulát. Ettől fogva a teleportáció vagy a térhajtómű megalkotása alsós házifeledattá silányul, gondolja Alex, és vidrabőr papucsában, méltóságteljesen kilépdel a konyhába, hogy dzsezvájában egy újabb adag török kávénak forraljon vizet.
Persze mindig is sejtette, hogy vesztére törnek ádáz hatalmak, és egy életen át kell küzdenie ellenük, azt azonban nem sejtette, hogy ilyen hamar. Mert amíg a konyhában elégedetten nézi a forró vízből felszálló buborékokat, egy besurranó tolvajnak álcázott titkosügynök elemeli a világ legértékesebb csomagolópapírját. Szerencsére, ahogy az ablakon távozni készül, leveri Tito marsall mellszobrát a párkányról, így Alex már egy görbe bosnyák csakijával a kezében rohan ki a konyhából. Azt azonnal felméri, hogy a rablót már nem érheti utól a háza előtt járó motorral várakozó fehér Suzuki Ignisig, ezért előhúzza zsebéből telefonjával frissen párosított Airtagjét, és egy rá olyannyira jellemző pontos dobással behajítja azt a menekülő kocsi ablakán. Kissé megnyugodva elmosolyodik, majd hívja segédjét, távoli rokonát Louis Farmert, akit nemrég küldött el a csermelyi határban, hogy ott egy félig ép kurgánt megvásároljon számára.
Miután segédjével közli a mozgó autó kordinátáit, az azonnal veterán Mercédesébe pattan, és következő hat percben a filmtörténet legizgalmasabb autós üldözésének lehetünk szemtanúi. Louis Csermelyen utóléri az Ignist, és az autó maximális, kilencven kilométer per órás sebességét kihasználva a nyomába szegődik. Szerencsére a Suzuki sem képes gyorsabb haladásra, így Farkaslyuk előtt levakarhatatlanul rátapad a tolvajra. Ekkor merül le a kamera akkuja. Szóval innen kéne folytatni

Íme első 24 másodperces nagyjátékfilmem. Katt!

Megjelentek az első nemzetközi reakciók első nagyjátékfilmemre! A Hollywood Herold megjegyzi, hogy ez a világ legrövidebb egész estés filmje, és ezzel kiérdemli, hogy bekerüljön a Guiness-rekordok könyvébe. A jeles kritikus, Sorojam Iynas megjegyzi, hogy az alkotás Steven Spielberg első, világhírt hozó mozijának, a Párbajnak az újragondolása, csak a főszereplők nálam helyet cserélnek. Az eredetiben a tartálykocsi üldözi a piros Ford Mustangot, a tegnap bemutatott filmemben pedig a Mercedes C124 a tartálykocsit. Sorojam úgy véli, hogy az én történetem feszesebb, mégis minden fontos eleme megtalálható benne Spielberg sztorijának. A legjelesebb filmes szemlékben pedig azt találgatják, hogy melyik világsztár vezeti a tartálykocsit. A legtöbben Brad Pittre gyanakszanak, de felmerült George Clooney is lehetséges főszereplőként, ám egyelőre egyikük sem volt hajlandó nyilatkozni az ügyben. Ami bizonyosnak tűnik, hogy mű zenéjét Hans Zimmer szerezte, ezt hallgatja a kamion sofőrje, ám ezt a Mercedesből nyilván nem hallhatja a néző. A filmet a képre kattintva most ingyenesen megnézhetitek.

És a gonosz tartálykocsi amereikai remake-je. Kitt-katt!

Magam is nehezen hiszem el, de a tegnapelőtt debütált első nagyjátékfilmemnek máris elkészült az amerikai remake-je. Annyiban különbözik az eredeti változattól, hogy a színészi játék érezhetően gyengébb, és látható benne egy szerintem felesleges akciójelenet is, amikor a segítségül hívott nyomozók álcázott rendőrautóval véletlenül elhúznak az üldözött tartálykocsi mellett. Többekben felmerült, hogyan lehetséges, hogy egy egészestés nagyjátékfilm mindössze 24 (az amerikai verzió 26) másodpercig tart. Nos részemről az úgynevezett füstcsóva elvet alkalmaztam, amikor egy képen csak egy kémény és a belőle áradó füst látható, de a néző odaképzeli alá a házat. Egyébként meg annyi pocsék filmre pazarolunk el másfél órát, utána meg panaszkodunk, hogy hát ezt nem kellett volna. Az én alkotásom ellenben rengeteg szabadidőt hagy meg az egész estéből, mégis hasonló élményt képes nyújtani